Kariega-park private game reserve

28 februari 2017 - Kenton-on-Sea, Zuid-Afrika

Maandag 27 februari. aankomst zagen we meteen al 2 giraffen ons welkomscomite. Binnen de afsluiting staat ons huis, heerlijk ruim met 3 badkamers en 3 slaapkamers en grote woonkamer en veranda. Onze persoonlijke gids of ranger heet Chris en is tijdens ons verblijf voor ons beschikbaar. Het is heel luxe,heerlijk eten en zwembad etc. Frans en Reinout en Evelyn gingen vanmiddag al op safari en zagen 2 leeuwen, olifanten en giraffen . Ik paste op de kindjes. Net nadat de safari jeep was weggereden hoorde ik allemaal aapjes op het dak; ik schrok me rot. Toch maar snel het wasje binnen en de deur dicht. Ze waren heel snel op de veranda en zaten naar ons te koekeloeren door de glazen deur. De anderen kwamen na 3 uur terug en hadden 2 leeuwen, olifanten en giraffen gezien. Morgenochtend ga ik mee om 6 uur al.Dinsdag 28 februari. Het was bijzonder spannend vanmorgen. We hadden al snel de leeuwen in het zicht, onze ranger Chris heeft daar een neus voor. Twee mannetjes.Er is wat spanning met de vrouwtjes dus waren ze met z'n tweeën op jacht. Er waren antilopen en een was uit de groep.De ene leeuw sloop erop af de ander op de loer. Het ging heel snel om ons heen en weer hoorden niets. Ze hadden een goed maal met hun tweeën. We konden alles zien, wat later kwamen de andere rangers pas.Heel bijzonder aangezien de leeuwen 21 uur per dag slapen. Later kwamen we de jakhals tegen, die rook het vast. We zagen ook giraffen dichtbij en zebra's en rhinoseros. Vanmiddag ws nog een safari met de kinderen die nu slapen maar het is zo heet vandaag 30 gr. Eerst maar eens naar het zwembad. Net boboti gehad en safraanrijst en vroeg op dus een siësta is wellicht een goed idee.