Stormsriver

25 februari 2017 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

21 februari Eerst naar Monkeyland het eerste apenreservaat ter wereld waar apen vrij mogen bewegen in een inheems bos.Er wonen ruim 300 apen die vroeger in gevangenschap leefden. Met een ervaren gids ga je 1 uur op safari te voet.Vervolgens daarnaast ligt Birds of Eden.3000 vogels van ongeveer 200 verschillende soorten. Dit reservaat bestaat uit een inheems bos, een soort grote volière waar je doorheen wandelt, inclusief watervallen en een houten loopbrug. Ontzettend leuk, je moest zelf op zoek zo mooi en koel tussen de bomen. Daarna naar de volgende bestemming. Tsitsikamma betekent stormriver is een Nationaal park wat zich 80 km.langs de kust uitstrekt en loopt van Bloukrans tot Tsitsikamma. We logeren hier 2 nachten in een huisje; de wanden zijn van bamboe. Frans zag al 2 dolfijnen en we zagen bagoons en dasjes.De 2 huisjes staan langs de kustlijn en je ziet en hoort de woeste zee.Het is iedere keer weer een verrassing waar je terechtkomt.
Vrijdag 24 februari. Het is hier heerlijk. Zo apart langs die woeste kust.Vandaag een stuk minder wind. 2 wandelingen gemaakt van 1 uur. Veel klimmen maar goed te doen. Prachtige vergezichten.Het restaurant is hier afgebrand dus nu in een grote tent. Vanmiddag lekker gezwommen in een soort bekken en het gras is superzacht, het lijkt wel tapijt met vering. De dasjes zaten vlakbij. Morgen naar Addo- Elephant Park. Dan slapen we in een soort Beatle ( iglo ) huisjes.240 km. rijden.

1. Yvonne:
    25 februari 2017
    Super mooi weer allemaal!