Droewors

13 februari 2017 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Gisteren een hele leuke picknick gehad. Zo ongedwongen sfeertje daar.Nolan met water kon spelen en op het gras hollen en wij heerlijk met zitzakken erbij. De hapjes waren verrassend culinair. Voor de kleintjes een apart gevulde box. Voor mij rosé aangezien ik niet tegen rode wijn kan. Daarna naar de Franschehoek gereden dwars door de wijnvelden. Er zijn wel 400 wijntelers in deze streek. Maandag hadden we rondleiding door Stellenbosch met een eigen gids. Ze sprak Afrikaans en we konden het goed volgen. Bij verscheidene plaatselijke winkeltjes kregen we hun specialiteit om te proeven waaronder droewors, bonbons, wijn, koude koffie met cranberry-cake en een heerlijke lunch.Het duurde wel 4 uur en we hebben veel gehoord over de plaats.Het dorp is eens geheel afgebrand op 1 huis na, daar zijn we in geweest en er is nu een museum van gemaakt; woonhuis, ingericht volgens die tijd. Na het middagslaapje van Thirza weer op pad voor het avondeten. Supervriendelijke mensen overal.Nu lekker uitbuiken.

1. Leonie Admiraal:
    14 februari 2017